Pēteris un Dace par piedzīvoto un redzēto

August 3, 2012

Olimpiskā pussala – pirmā diena

Olimpiskā pussala mūsu  apskatāmo vietu „sarakstā” bija jau kādu laiku, jo Viktorijā dzīvojot uz to noraudzījāmies gandrīz katru reizi, kad devāmies vakara pastaigā. Tad nu beidzot jūlijā sākumā nolēmām, ka ir laiks doties to izpētīt, neskatoties uz to, ka nebija garās brīvdienas (3 dienas) nolēmām tomēr doties un izpētīt kaut nelielu daļu no tās. Jāpiebilst, ka šis arī mūsu pirmais ceļojums uz ASV ar nolūku apskatīt tās skatus.
Vieglākais ceļš, kā nokļūt uz pussalas ir prāmis – patīkamais faktors piebraucam un rindas nav. Vēl patīkamaks faktors prāmis maksā ~15$, kas atšķirībā no BC Ferries cenām liekas pa lēto.
Uz prāmja nokļūstot esam izbadējušies kā vilki un  tiek pieņemts lēmums kaut ko iekost. Tīri amerikāniskās tradīcijās pusdienās tiek izvēlēts iekost „karsto suni” (hot-dog). Komentāri? Nav, bija gards! :)
Kamēr mēs izbaudījām mūsu mini-pusdienas prāmīts jau ir atairējies kārtīgu gabalu no krasta, fonā paliek lielais baltais – Mt.Baker, ko arī vajadzētu kaut kad apmeklēt... Bet šoreiz tikai uz to noraugamies un atkal pārdomajam cik gan tas ir liels. Un, protams, bildei ar karogu fonā bija jābūt! :)
Nepatie ne 40 minūtes un esam jau sasnieguši sauszemi, pilsētu ar nosaukumu Port Townsend, izskatās smuka, bet šeit pārāk ilgi neuzkavējamies...
Mūsu pirmās dienas plānā ir izbraukāt visu piekrasti un pie tā arī pieturamies.
Braucot apstājamies pie katras pludmales, kas liekas kaut nedaudz apskates vērta un katra tāda ir. Varbūt reizēm tā neliekās, bet tas ir tikai tāpēc, ka paliek jau mazliet „izlutināti” ar to dabas skaistumu, kas mūs apņem un peņemam to kā pašaprotamu, bet nevajadzētu. Tāpēc arī katru dienu sev jaatgādina, lai nepierastu. :)
Kādā brīdi arī top skaidrs, ka ir laiks iestiprināties un tiek pieņemts lēmums apstāties vienā no pludmalēm, uzcept kādu desu un vienkārši izbaudīt dabu un klusumu. Tiesa pēdējais tur nebija, bet viss pārējais gan atliektiem galiem.
Un vispār diena ritēja tiešām labi – jaunas pludmales, skaisti skatu punkti un stilīgas zivis.... :)
Vēl jasaka, ka pa šiem ceļiem braukt ir bauda. Bauda jo man vispār patīk braukt ar mašīnu, bet kad tu vari braukt un izbaudīt to skaistumu sev apkārt – tas vispār ir ideāli! Reizēm bildēs skatoties liekās ka tās klintis ceļa malā ir maziņas, bet kad tām blakus nonāk kāds salīdzināšanas objekts tad ir iespēja aptvert patieso lielumu... iespaidīgi...
Tad vēl arī pamanījām tādu interesantu izaugumu, ko jūra/okeāns vēl nav paspējis aizskalot prom.

Pret dienas beigām nokļuvām Neah Bay, vietā, kas ir indiāņu rezervāts un patiesībā bez lielām cerībām devāmies tālākā punkta un kādas pludmales meklējumos, līdz atdūrāmies līdz šim skaistumam .
Vakarā staigājot pa taciņām, kas veda uz nezin kurieni (tobrīd vēl nebija skaidrs kur ejam) sajūtas bija fantastiskas, jo saule iespīdēja  tieši starp kokiem un lika sajusties, kā tādā labā filmā.
Un tad nonācām pie nākošajiem stāvājiem klinšainajiem krastiem - .... lieliski...
Jau saulei ejot uz otru pusi miglā un tālumā pavērās vēl kalnu grēdas. Tajās vienmēr varu skatīties un skatīties.
Bet visu pārsita rietošā saule, kas lēnām nolaidās jūrā aiz bākas salas. Sajūtas tiešām kā filmā. Vienkārši stāvi – izbaudi jūru, sauli un harmoniju, kas valda apkārt.

Sagaidījām saulrietu un devāmies atpakaļ uz mašīnu un atpakaļ uz Port Angeles, kas atradās apmēram 2h brauciena attālumā, tur arī mūsu paredzētā naktsmītne – Walmart stāvvieta. Jā izlasījāt pareizi. Jau iepriekš bija izpētīts, ka Walmart ir viena no organizācijām, kam nav pretenziju, ja cilvēki paliek tās autostāvietā pa nakti un ņemot vērā, ka mūsu auto ir arī „aprīkojams” ar normla izmēra gultu mēs šādu iespēju arī izmantojām... un izgulējāmies tiešām labi! :)

Par mūsu nākamās dienas piedzīvojumiem Olimpiskajā pussalā varēs lasīt nakamajā ierakstā, vēl tik vēlējos novēlēt jums lielisku nedēļas nogali – izbaudiet vasaru! :)